Znam przedsiębiorcze kobiety i blogerki, które uwielbiają tworzyć w kreatywnym bałaganie, albo po prostu przy zarzuconym książkami i notatnikami biurku – to je inspiruje do dalszej pracy. Amatorek Creative Mess jest jednak niewielka garstka. Pozostałe Karierowiczki potrzebują jednak pustej przestrzeni, posprzątanego pokoju oraz poukładanych materiałów biurowych, by lepiej pracować, tworzyć i odpoczywać.

Przy czystej przestrzeni również myśli napływają w niezakłócony sposób.

Iris, autorka bloga Around the Watts House, postanowiła właśnie odnaleźć harmonię w pracy poprzez całkowity relooking swojego domowego biura. Udało się jej to zrobić w świetny i elegancki sposób – dlatego tez postanowiłam wykorzystać fotografie miejsca pracy Iris w tym poście, jako przykład na lepszą organizację miejsca pracy.

Zacznę od dwóch zdjęć „Przed” i „Po” metamorfozy tej blogerki, by pokazać Ci ilość włożonej w to miejsce pracy:

PRZED

metamorfoza biura

PO

metamorfoza biura

Planując swoje własne inspirujące miejsc pracy, pomyśl o tych kilku rzeczach …

Linia cienka_post

5 SPOSOBÓW NA LEPSZĄ ORGANIZACJĘ MIEJSCA PRACY

1. Postaw na jasne kolory

Jasne kolory rozświetlają pomieszczenie, powiększą je i dodają świeżości czterem ścianom – wszystko wydaje się być lepiej uporządkowane. Z drugiej strony, jasne kolory pomieszczenia pobudzają pozytywne myśli, co z kolei zwiększa efektywność naszej pracy. Przy negatywnych emocjach, zazwyczaj nie mamy ochoty na nic.

2. Użyj niekonwencjonalnych pojemników

Plecione koszyki, pudełka, segregatory mogą posłużyć, jako przedmioty do przechowywania wszelakiego rodzaju papierów, notesów, karteczek oraz materiałów biurowych. Iris przeniosła tę organizację na wyższy poziom, używając do tego również starych lampionów – cudowny pomysł i aranżacja!

3. Użyj otwartych półek, jak i tych zamkniętych lub szuflad

Chodzi tu przede wszystkim o funkcjonalność: zamknięte meble i szuflady są idealne do rachunków, faktur, i ogólnie, do dokumentów, do których rzadko zaglądasz. Te pozostawione na otwartych półkach będą częściej wykorzystywane, więc muszą znaleźć się w widocznym miejscu i pod ręką.

4. Minimum na biurku

Czyste, i najlepiej puste, biurko nie rozprasza uwagi – trzymane na nim książki, kolorowe magazyny, ścinki papieru, lakiery do paznokci (zdarza się i to!), odwracają wzrok od pracy i dekoncentrują. Dobrze jest też móc rozłożyć wygodnie przedramiona na biurku i klawiaturze, a nie trzymać je w powietrzu z powodu braku miejsca.

5. Wygodne i piękne krzesło/fotel

Ten element akurat nie należy ściśle do organizacji naszej pracy, ale piękny luksusowy fotel doda ważności dla biura, jako miejsca pracy. Będziesz miała ochotę zasiąść do niego, by rozwijać swoją działalność. Poza tym, przy kosztującym więcej niż standardowe krzesło biurowe, zaczniesz o wiele bardziej dbać o otaczającą go przestrzeń (patent sprawdzony!).

Inne piękne i przejrzyste miejsca pracy.

4_3

4_5

4_6

4_7

(źródła zdjec w tym artykule: Around the Watts House, The Everygirl, Jessica Pages)

Linia cienka_post